IT Rendszerüzemeltetés
NetSupport szoftverek
Táviroda
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
KRONET Internet

NetSupport School - "Vékony kliens" támogatás

A vékonykliens (ThinClient) egy minimális eszközökkel rendelkező gép, mely a hálózathoz csatlakozva a szükséges erőforrásokat is a távoli (szerver vagy host) gépen veszi igénybe.

A "vékony kliens" gépeken nem fut szoftver, nincs benne merevlemez sem. Ezen gépek nem számítógépek, inkább hálózati csatlakozásra lehetőséget adó eszközök, melyek különböző protokollokat (RDP, ICA és VNC) használnak a kapcsolódáshoz.

Feladatuk általában csak az alkalmazásszerver által küldött adatok grafikus megjelenítése: a tényleges, nagy mennyiségű adat mozgatását, tárolását, és az ezek szoftverek futtatását az alkalmazásszerver végzi el.

A felhasználók saját azonosítójukkal férnek hozzá a központi szerveren tárolt fiókjukhoz (adatokhoz, munkájukhoz, stb.), melyek így nagyobb biztonságban vannak, mint a normál PC-ken.

A felügyeleti eszközök révén egy rendszergazda akár 1000 kliens felügyeletét is meg tudja oldani egyedül, és lehetősége van központilag elvégezni az esetleg szükséges firmware frissítéseket is.

A vékonykliens típusú gépek hosszú élettartammal büszkélkedhetnek, és nincs szükség gyakori cseréjükre, mint az elavult gépparkoknál.

További előnyök:

  • kifejezetten alacsony fogyasztás;
  • könnyű menedzselhetőség;
  • magas szintű adatbiztonság;
  • méretükből adódóan könnyen mozgathatók;
  • áruk lényegesen kedvezőbb a hagyományos gépekénél.

Partnerünk, az NComputing nemzetközi szinten az egyik legismertebb vékonykliens gyártó.

Hogy kapcsolódik ide a NetSupport School?

Mivel az oktatási intézményekben a fenti előnyök kapcsán világszerte egyre elterjedtebbek a vékonykliens gépek, a NetSupport oktatótermi szoftvere, a NetSupport School ezirányú fejlesztését is elvégezte.

A kifejezetten ezekre a rendszerekre optimalizált, rendkívül kedvező árú NetSupport School CCE szoftver demóját igény esetén a szoftver angol nyelvű oldaláról töltheti le.

Ha a szoftver és/vagy az NComputing vékonykliens megoldásai felkeltették érdeklődését, kérjük, forduljon hozzánk bizalommal Kapcsolat oldalunkon vagy az info__kukac__netsupport__pont__hu e-mail címen keresztül.


Főbb szolgáltatások

Diák regisztráció

Az oktató szokásos és/vagy egyéni információkat kérhet minden osztályban minden diáktól az induláskor, és a kapott információkból részletes jegyzéket készíthet.

Kapcsolódás a diákhoz

Az oktató böngészhet a diákoknál (az asztali alkalmazásaikban) vagy a diákoknak engedélyezheti a kapcsolódást közvetlenül a megadott osztályhoz a saját Android vagy iOS eszközükről.

Órai feladatok

Amennyiben az oktató engedélyezi, egyszeri kapcsolódással a diák mutathatja be részletesen az aktuális leckét, az általános feladatokat és a saját eredményeit.

Üzenetküldés

Az oktató üzeneteket küldhet egy, több kiválasztott vagy a becsatlakozott összes eszközre. A diákok hangi vagy képi figyelmeztető jelzést kapnak, mikor az üzenet megérkezik, melyet meg tudnak tekinteni és szerkeszteni.

Csevegés

Akár az oktató, akár a diák kezdeményezhet csevegést (chat-et) és vehet részt csoportos megbeszélésekben.

Segítségkérés

A diákok diszkrét jelzést küldhetnek az oktató felé, ha segítségre van szükségük. A jelzés egy figyelmeztető üzenetet jelenít meg az oktató asztalán, és összekapcsolódást biztosít az adott diákkal, aki a jelzést küldte. Emellett a diák képernyőjének tetején egy piros eszköztár jelenik meg, segítve így az oktatót abban, hogy könnyebben azonosítsa a segítséget kérő diákot, miközben az osztályteremben járkál.

Osztály felmérők

A diák- és osztályértékelés részeként az oktató röpdolgozat segítségével mérheti fel a diákok tudását, és hogy mennyire értette meg az anyagot. A diákok valós időben reagálhatnak a feltett kérdésekre. Az oktató ezt követően megoszthatja az egész osztállyal az eredményeket, így a tanulók is azonnal képet kapnak arról, hogy milyen ütemben haladnak.

Képernyő zárolás

Az oktató zárolhatja a diákok képernyőjét előadás alatt, arra irányítva ezzel a figyelmüket, amire szükséges (csak Android esetén).

Üres képernyő

Az oktató leürítheti a diákok képernyőjét („blank screen”), hogy magára összpontosítsa figyelmüket.

Képernyő megosztás

Előadás alatt az oktató a saját asztalát megoszthatja a becsatlakozó eszközökkel. Ezen a ponton a diákok kihasználhatják az érintőképernyős funkciót, és akár kinagyíthatják a számukra legfontosabb információt.

Beállítási lehetőségek

Az oktatók választhatnak, hogy előre konfigurálják az összes eszközt a szükséges osztálytermi kapcsolódási beállításokkal, vagy átküldik a beállításokat a NetSupport School Tanár programrészből.

URL kiosztás

Az oktató távolról elirányíthatja egy általa megadott honlapra egy, több vagy akár az összes diák eszközét.

Jutalmazás

Az oktató távolról ’jutalmazhatja” a diákokat, hogy elismerje a jó munkát és/vagy hozzáállást.

WiFi/akkumulátor visszajelző

Az oktató megnézheti a becsatlakozott diák eszközök akkumulátor szintjét, és a vezeték nélküli hálózati státuszát (utóbbit csak Android esetén).

Diák miniatűrök*

Az oktató minden becsatlakozott diák tabletet miniatűrként láthat a saját tanári PC-jén.

Nagyítás*

A kiválasztott diák miniatűrje kinagyítható.


* Ezek a funkciók a Hewlett-Packard (HP), Asus, Intel és Samsung Android eszközeivel lettek tesztelve. A támogatott eszközök olyan fejlesztőktől származnak, akik további hozzáférési jogokat biztosítottak, melyek szükségesek a képernyő felügyelethez.